Jumaat, 26 Februari 2016

Kampung Salang

Cuti raya Cina yang lalu, Kami pun turut sama bercuti. Ambik kesempatan pulang ke kampung halaman di Kelate dan ada jugak la memasang beberapa set kepong di sana. Kemudian banyak kami lakukan kerja-kerja pembuatan di bengkel, tambahkan stok kepok, buatkan proses kemasan kepok dan banyak lagi lah. Nanti bila saya ada masa saya akan kongsikan mengenainya ya..

Kubur Kampung Salang ni, kalau tak salah saya di panggil kubur Dusun Muda ke apa? Entahlah kurang pasti saya. Ini kira kubur pertama yang kami pasang selepas cuti raya cina pada 21 Feb yang lalu.

Tuan kubur penempah ni banyak bercerita tentang pengalaman kerja beliau semasandahulu, menarik juga ceritanya, antaranya pengalaman bekerja dengan syarikat Jepun, dan macam-macam lagi lah. Masa bekerja tak lah terlalu bosan, ditemani cerita macam-macam oleh beliau. Awalnya nampak macam pendiam orangnya, tapi tak sangka pula, sangat ramah orangnya.. 
Terima kasih banyak kami ucapkan pada saudara..

Alhamdullilah, semasa kami memasang kepok ni ada 3 keluarga yang bertanyakan tentang kepok kami, Harap kami ada rezekilah terima tempahan daripada mereka nanti, Insya Allah. Mungkin sebab hari itu hari Ahad, ramailah orang datang melawat ke kubur kan.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan